Over ons

Bij Jong Actief werk je aan toekomst, samen met andere jongeren. Dit kan door middel van de verschillende trajecten

Een stichting van de jongeren

Jong Actief (JA) is een stichting van de jongeren. De stichting is ontstaan vanuit een groep jonge mensen. Onder hen leefde de overtuiging dat zij door samen het heft in handen te nemen, bestaansrecht zouden vinden voor hun ideeën over een betere toekomst. Hun ontmoeting met een groep sociale professionals die zij het vertrouwen schonken bracht een daadkrachtige groep op de been. Vanuit een bovenkamer in ’s-Hertogenbosch zijn zo de eerste structuren gelegd voor de Stichting Jong Actief

Over Stichting Jong Actief

Een adviesrapport van de kersverse professionals richting de gemeente ’s-Hertogenbosch over hoe jongeren te motiveren tot maatschappelijke betrokkenheid is voor JA een belangrijke basis geweest. Maar dit is enkel en alleen zo omdat de groep jongeren de boodschap van het onderzoek hebben opgepakt. Met ladingen vrijwillige inzet en een groot commitment van velen heeft JA kunnen groeien tot wat het nu is: een stichting voor en vooral door jongeren waar talentontwikkeling centraal staat.

JA streeft ernaar dat jongeren de mogelijkheid, tijd en ruimte krijgen om zich zelfredzaam te maken in de maatschappij.  JA erkent de zoektocht van jongeren naar hun eigen identiteit en een passende plek in de samenleving, ondersteunt hierbij door in te zetten op een brede

mw. R.C. (Roos) Sophier

Stefanie van Loon

Stefan Voogt

Kom jij ons versterken?

Jong Actief zal niet kunnen voortbestaan zonder onze vrijwilligers. Alle toekomstige vrijwilligers zijn van net zo groot belang om de stichting en onze visie te helpen ontwikkelen en de missie te blijven nastreven.

Steun Jong Actief met uw donatie

Met uw donatie zet Jong Actief zich in voor de ontwikkeling en ontplooiing van talenten, vaardigheden, capaciteiten en mogelijkheden van kwetsbare jongeren met als doel deze jongeren zelfredzaam te maken in de huidige maatschappij.